|
Grote, goed uitgevoerde onderzoeken tonen aan dat er geen relatie is tussen koffiedrinken en het risico op hart- en vaatziekten. Vroeger dacht men dat koffiedrinken invloed had op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten. Wat blijkt echter? Stevige koffiedrinkers waren ook vaak zware rokers. Tegenwoordig wordt in onderzoeken veel beter rekening gehouden met factoren die de kans op hart- en vaatziekten vergroten zoals roken, inactiviteit en veel verzadigd vet in de voeding. Uit diverse grote onderzoeken van de afgelopen jaren blijkt dat er geen relatie is tussen koffieconsumptie en het risico op hart- en vaatziekten.
|